Nyhet! Näsa för Whisky

Vinställ Modul

Flaskhållare och dosörer

Kortbetalning
Kortbetalning

Köp- och leveransvillkor

1. Orderbekräftelse

En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Det kan vara bra att spara den vid eventuella kontakter med kundtjänst.

2. Leveranstid

Leveranstiden är normalt några dagar från det att din beställning görs. Skulle någon vara eventuellt tillfälligt vara slut i lagret kan leveranstiden vara längre. I förekommande fall får du meddelande om detta.

3. Frakt

Fraktkostnaden kan du se i kassan innan du bekräftar köpet. Då vi inte med gott samvete kan kasta allt funktionsdugligt emballage vi får, kan det hända att vi levererar i använt emballage till kund. Bra för oss - bra för er.

4. Betalningssätt

I kassan väljer du även vilket betalningsalternativ du föredrar. Vi förbehåller oss rätten att skicka beställda varor mot postförskott om vi anser oss ha anledning till det.

5. Sen betalning

Vid eventuell fakturering är betalningstiden 15 dagar. Vid sen betalning påförs dröjsmålsavgifter och dröjsmålsränta enligt lag. Rätten att mottaga betalning kan ske utan ditt medgivande.

6. Ångerrätt

Som konsument har du, i enlighet med distansavtalslagen, rätt till ångerrätt utan att ange någon anledning. Du måste dock meddela kundtjänst detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. För att returnera varorna ska dessa vara oanvända och oskadade i sina originalförpackningar. Returnera varorna tillsammans med fakturan eller en kopia av den! Du får själv stå för returfrakten. På fakturan anger du returorsak "Ångerrätt". Varor får inte returneras som postförskott eller efterkrav.

7. Reklamationer

Om du skulle få en vara som är defekt eller en felaktig leverans ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara. Felaktig kylenhet åtgärdas på plats. Du måste dock meddela kundtjänst detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. Kundtjänsten sänder en förfrankerad returetikett. För att returnera en vara ska denna vara oanvänd och i det skick som den var när du mottog den. Returnera varan tillsammans med fakturan eller en kopia av den! På fakturan anger du returorsak. Obs! Du måste först ta kontakt med kundtjänst för att få reklamationen godkänd och returfrakten betald.

Viktigt! När ni tar emot leveransen är det viktigt att emballaget undersöks noggrant. Eventuella emballageskador och intryckningar skall ni be chauffören/utlämningsstället notera på fraktsedeln innan ni skriver på. Märken på emballaget behöver inte betyda transportskada. Oftast inte. Men utifall behöver denna notering göras.

8. Tvist

Tvister med anledning av dessa villkor ska avgöras i svensk domstol.

Wine Preserver

Klimatanläggning för vinkällare

Vägghängda korkskruvar

Vinturi vinluftare

Stabelbart vinställ

Förslutare för vinflaskor